Gelukkig, Marije is niet gedraaid

Marije schrijft:

Na onze sessie op Overheid 2.0 vroeg ik me ineens af: ben ik nu gedraaid? Ik was toch vóór internet? Ik ben toch de eerste Nederlandse politicus met een weblog?

En toen dacht ik aan een lezing die ik in 2006 gaf. Over het internetbeleid van de gemeente Leiden, en hoe je daar als gemeenteraadslid iets van probeert te vinden.  Het is een lang en bijtijds frustrerend verhaal, maar komt – gelukkig – uiteindelijk op Overheid 1.7 uit. Ik schrijf over wat ambtenaren van mij mogen. “Wat ze maar willen, het mag, we doen net alsof we als overheid echt innoveren. Sexy! Ze mogen álles. Met één voorwaarde: dat ze zélf met het idee komen, dat ze er bijvoorbeeld al mee werken in hun dagelijks leven, en het dan ook zelf gaan gebruiken.”

Als je benieuwd bent, moet je het hele verhaal maar even lezen. Over de grote dingen verkeerd doen en de kleine dingen goed doen. En over PiP en Antwoord…

het-dode-paard-lezing-voor-doxis-in-2006

0 Responses to “Gelukkig, Marije is niet gedraaid”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

